کلام تشویق داشته باش!

کلام تشویق داشته باش!

خانه | Miracles | کلام تشویق داشته باش!

 سال ها پیش، ما در دفترِ یک”سازمان بشارتی” تابلویی بود که اشتباهات اعضای تیم بر آن یادداشت می شد. هر وقت یکی از آنها در رابطه با وظیفه ی خود سه بار اشتباه می کرد، مجبور بود برای اعضای تیم “شیرینی” بخرد. در واقع “جریمه” می شد!

 روزی یک کشیش در حال عبور از جلوی دفتر بود و این تابلو را دید و خیلی تعجب کرد! او پیشنهاد کرد که از دادن “نمرات منفی” در بین خادمین خودداری شود و افراد را تشویق کرد که درست برعکسِ آن عمل کنند.

 از آن روز به بعد، هر بار که یکی از اعضای تیم، کار قابل توجهی انجام می داد، نام او روی تابلو نوشته می شد! بعد از سه بار نوشتن نام افراد، به افتخار آن شخص، جشنی ترتیب داده می شد. در واقع با این جشن، به ارزش و اهمیت او تاکید می شد! این تغییر، فضا و محیط را به شدت متحول کرد و عبارات جدیدی در مکالمات ظاهر شد، مثلن افراد به یکدیگر می گفتند: «از تو قدردانی می‌کنم»، «تو فوق‌العاده هستی» و «ممنون که هستی».

 ذهنیت جامعه، اغلب، ما را وادار می کند که چشمان مان را به چیزهایی که منفی هستند، معطوف کنیم. مثلا، ما دوست داریم شکست های دیگران را بیان کنیم تا بهتر ظاهر شویم، فراموش می کنیم که کلمات ما قدرت دارند. در این رابطه، کتاب مقدس، امثال، فصل 18، آیه ی 21، می گوید:

 «زبان انسان می‌تواند جان او را حفظ كند يا آن را بر باد دهد؛ بنابراين او عواقب حرف هايش را خواهد ديد.»

 دوستِ من! از تو دعوت می کنم، افراد ضعیف را تشویق کنی تا بلند شوند. حتی، اشخاصی که در مسیر درست هستند هم به تشویق نیاز دارند تا بیش از پیش جلو بروند!

 ما می توانیم ذهنیتِ مردمِ کشورمان را تغییر دهیم و یا حتی یک فرهنگ جدید را در جهان بدمیم. این همان پادشاهی خدا است، که در آن همه چیز ممکن است و هر شخص دوست داشتنی و ارزشمند است!

دوست من! من ایمان دارم که تو با این طرز فکر، تبدیل خواهی شد و ایمان دارم که خداوند از زندگی تو به طرز خارق العاده ای استفاده خواهد کرد. این دعای من برای تو است!

 به شهادتی از یک دوست همراه توجه کن: «در فصل 25 کتاب امثال می خوانیم: «سخنی که به جا گفته شود، مانند نگین های طلاست که در ظرف نقره ای نشانده باشند». خیلی وقت‌ها، ایمیل های روزانه از طرف شما دقیقاً همان چیزی بوده که من نیاز داشتم. ومن این پیام‌ها را با عزیزانم به اشتراک می گذارم. دریافت این ایمیل ها برای من یک موهبت واقعی است! از شما سپاس گزارم. دعا می کنم خداوند به وفاداری شما برکت دهد!

مشاهده مطالب بیشتر

آیا مایل به دریافت پیغام های روزانه ی ما در جعبه ی دریافت ایمیل خود هستید؟ ثبت نام نمایید.