چالش های ایمان ات را بپذیر!

چالش های ایمان ات را بپذیر!

خانه | Miracles | چالش های ایمان ات را بپذیر!

امروز، می خواهم در مورد مراحل مختلف چالش هایی را که در قدم های ایمانی مان با آنها مواجه می شویم، صحبت کنم.

در کتاب مقدس دوم تیموتائوس، فصل 4، آیه ی 7، گفته شده: «در جنگِ نیکو جنگیده‌ام، و مسابقه را به پایان رسانده‌ام، و خدمت خود را با وفاداری انجام داده‌ام.»

 اما نیازه تا به فیلیپیان، فصل 3، آیه های 12 تا 14، هم مراجعه کنیم که می گوید: «منظورم اين نيست كه ديگر كامل شده‌ام. هنوز بسيار چيزها هست كه بايد بياموزم؛ پس می‌كوشم تا روزی بتوانم همان شخصيتی گردم كه مسيح در نظر دارد و برای رسیدن به همان مقام نيز مرا نجات داده است. بلی برادران عزيز، من هنوز آن كه بايد باشم نيستم، اما تمام نيروی خود را صرف يك كار می‌كنم، و آن اینکه گذشته را فراموش كنم و با انتظار و اميد به آنچه در پيش است چشم دوزم، و بكوشم تا به خط پايان مسابقه برسم و جايزه را به چنگ آورم، كه برای آن، خدا ما را به سوی آسمان فرا می‌خواند؛ و همهٔ اينها در اثر فداکاری ای است كه مسيح برای ما انجام داده است.»

در بیشتر موارد، قبل از اینکه روی سکو بایستیم، باید پیروزی را جستجو کنیم. مقایسه بین ایمان و ورزش بسیار درست است. پولس حتی از این تصویر استفاده کرد تا نشان دهد زندگی مسیحی چه طور و به چه صورت است.

هنگامی که ایمان خود را به عمل می آوری، باید با دنیای نادیدنی مبارزه کنی، دنیای نادیدنی اما بسیار واقعی مثل، بی ایمانی ها، وسوسه ها، بیماری ها، حالات قلبی و ذهنی، و غیره… چالش زندگی مسیحی این آزمون ها هستند و تو روزانه با این چالش ها رو به رو می شوی.

قهرمانی (چه ایمانی و چه ورزشی) با لم دادن روی کاناپه و کانال های تلویزیون را بالا و پایین کردن، به دست نمی آید! یک قهرمان باید هر روز تمرین کند، رنج بکشد تا از خودش سبقت بگیرد و حاصل کارش را ببیند تا بتواند مسابقه را ببرد و جایزه را از آن خودش کند.

دوست من! از آزمون ها و از اجرای مسابقه نترس، این مبارزه را به خداوند بسپار تا برای تو بجنگه و  پیروز شوی!

زمانی که در حال دویدن هستی، به خطوط سفید زمین مسابقه نگاه کن… عیسا مسیح آنجاست تا از تو حمایت کند و در این مسابقه به تو قوت ببخشد!

دوست خوب ام! به دویدن ادامه بده و دست نکش، هم به خاطر خودت و هم به خاطر کسانی که مسابقه ی تو را می بینند.

بیا با هم دعا کنیم: « عیسای مسیح، امروز می خواهم ایمان ام را عملی کنم. من می دانم که رشد من به عنوان یک مسیحی، گذر از این گونه چالش ها است، و انتخاب کردم که از آن ها نترسم… و جنگ نیکو را می جنگم. ممنون که با من هستی و به من قوت می بخشی، از من حمایت می کنی و تو برای من میجنگی! در نام عیسا مسیح، آمین.»

بیا با هم این شهادت عالی را بخوانیم: «الان سه ماه است که “هر روز، یک معجزه” را دریافت می کنم. بسیار برای من دلگرم کننده بوده است. پدر، در هر مرحله از این سفر چالش برانگیز که حالا در آن هستم، به من آرامش می دهد. دکترها تشخیص داده اند که سرطان زبان دارم و باید جراحی کنم و برای شیمی درمانی و پرتو درمانی بروم. من در این چالش هستم و روزهایی است که ترس و نگرانی به من حمله می کند و بسیار هم سخت هستند. اما پیام های تشویق آمیز شما ایمان من را تقویت می کند و عیسا مسیح از طریق آنها به من کمک می کند. تنها شفا دهنده ی من اوست و در حال رشد هستم و رابطه ام با او عمیق تر شده و می خواهم بیشتر از هر زمان او را بشناسم و اعتماد کنم. چون کلام او در مزمور، فصل 62، آیه ی 8 می گوید: ای مردم، همه وقت بر او توکل نمایید؛ غم دل خود را به او بگویید، زیرا خدا پناهگاه ماست.

مشاهده مطالب بیشتر

شکر برای وجودتان!

20210728093415_6950b7da-8906-4d42-bdea-cf0dc8efa328

آیا مایل به دریافت پیغام های روزانه ی ما در جعبه ی دریافت ایمیل خود هستید؟ ثبت نام نمایید.