ناامیدی خود را به خدا بسپار!

خانه | Miracles | ناامیدی خود را به خدا بسپار!

بیا امروز نگاهی کنیم به موضوعی که برای پولس رسول پیش آمده، هنگامی که او سه بار در مورد رنج خود به حضور خدا دعا کرد. (به کتاب مقدس، دوم قرنتیان، فصل 12، آیه های 7 تا 10، مراجعه کن).

به یاد داری که او در نامه ی خود به قرنتیان نوشت: «سه بار به خداوند التماس كردم كه مرا از آن خار رهايی دهد.»

به نظر من، اولین بار که دعا کرد، فکر می کرد فوری از این مشکل خلاص شود:

«خدایا، من به کمک تو نیاز دارم… این وضعیت برای من خوشایند نیست. خواهش می کنم…این درد را از من بردار. آمین.»

اما هنوز خار پابرجا بود. با این حال پولس، با شخصیت قوی که داشت، ناامید نشد و با شوق و اشتیاق دوچندان و با قوت در دعا ایستاد:

 «خداوندا، دوباره آمده ام تا از تو بخواهم که این خار را از برداری، زیرا من را ناتوان کرده است. اگر این رنج را از من برداری، می‌توانم خیلی بهتر، امروز تو را خدمت کنم، می‌توانم بیوه‌های بیشتری را ملاقات کنم، افراد بیشتری را آموزش دهم، نامه‌های بیشتری بنویسم تا کلیسای تو را آموزش دهم و تشویق کنم. از تو می خواهم این رنج از بین برود! آمین.»

ولی خار هنوز پا برجا بود.

این بار، پولس شاید زمانی را برای روزه گرفتن و دعا اختصاص داد، در حالی که ناامید بود که خداوند این درد را از او بردارد:

 «عیسی، تو گفتی که مصیبت های ما را با مردن بر روی صلیب برداشتی و اما من از مبارزه با این خار بسیار خسته شده‌ام. باز هم برای آخرین بار از تو می خواهم… التماس می کنم که این درد را از من بگیری… لطفا این کار را بکن!

دوست من! امروز از تو دعوت می کنم که در این دعای رهایی به پولس ملحق شوی:

 خداوندا وقتی در ضعف و مشکل هستم، احساس می کنم که کمرم خم شده، گاهی فکر می کنم دیگر نمی توانم این درد را تحمل کنم، و به بن بست رسیده ام. اما درست در اوج ناامیدی همه چیز را به دستان تو می سپارم و ایمان دارم فیض تو در زندگی من عمل می کند، آمین.»

به این شهادت عالی از یک دوست همراه توجه کن:

« از شما تشکر می کنم که امروزیک پیام عالی را به من یادآوری کردید. خیلی به آن نیاز داشتم. برای “هر روز، یک معجزه” از شما سپاس گزارم. من عاشق مواقعی هستم که با ما دعا می کنید. گاهی اوقات در زندگی ایمانی ام ضعیف می شوم. از طریق دعاهای شما به من یادآوری شد که وقتی ضعیف هستیم، روح القدس برای ما شفاعت می کند. از شما ممنون هستم که به خدا اجازه دادید که از شما برای برکت بسیاری از انسان ها استفاده کند.»

مشاهده مطالب بیشتر

آیا مایل به دریافت پیغام های روزانه ی ما در جعبه ی دریافت ایمیل خود هستید؟ ثبت نام نمایید.