عیسی، بره ی عید پسح ما شد!

عیسی، بره ی عید پسح ما شد!

خانه | Miracles | عیسی، بره ی عید پسح ما شد!

در اغلب کشورها هر سال در زمان مشخصی، فروشگاه ها با نمایش‌ مفصلی از شکلات‌ و آب نبات‌، “عید پاک” را به ما یادآوری می‌کنند. در این مواقع یک سوال به ذهن افراد خطور می کند و آن اینکه آیا عید پاک صرفاً جشنی مرتبط با شکلات و آب نبات است؟ البته که نه! عید پاک، ما را به یاد مرگ و رستاخیز عیسی می اندازد؛ او که بر مرگ و قدرت آن غلبه کرد! عید پاک یا روز رستاخیز، یکی از مهم ترین پیام های انجیل است.

در کتاب مقدس، رومیان، فصل 8، آیه ی 34، نوشته شده است: “پس دیگر چه کسی می‌تواند ما را محكوم نمايد؟ آيا مسيح؟ نه! چون اوست كه در راه ما مرد و زنده شد و اكنون در بالاترين مقام، در كنار خدا نشسته است و برای ما شفاعت می‌كند.”

 در واقع اولین بار “عید پاک”، در عهد عتیق در تثنیه، فصل 16، آیه های 1 تا 3، با عنوان “عید پسح” بیان شده است: «هميشه به ياد داشته باشيد كه در ماه اَبيب، مراسم عيد پسح را به احترام خداوند، خدايتان به جا آوريد، چون در اين ماه بود كه او شما را شبانه، از سرزمين مصر بيرون آورد… گوشت قربانی را با نان خميرمايه‌ دار نخوريد. هفت روز نان بدون خمير مايه بخوريد. اين نان، يادگار سختي های شما در مصر و نيز يادگار روزی است كه با عجله از مصر خارج شديد. اين روز را در تمام عمر خود به خاطر داشته باشيد.»

شاید از ارتباط عید پسح با عید پاک تعجب کرده باشی ولی در اینجا توضیحی در این مورد خواهم داد.

عید پسح، یادبود روزی بود که خدای اسرائیل قوم خود را از بردگی آزاد کرد. قوم خدا مصر را ترک کردند و سرانجام پس از 400 سال از بردگی و اسارت رها شدند.

به همین ترتیب، عیسی بره ی عیدِ پسحِ ما بود. با مرگ و رستاخیز او، ما از قدرت و سنگینی بار گناه خود رهایی یافتیم! فداکاری او به ما این امکان را داد تا “مصر (محل بردگی) را ترک کنیم”. چه رهایی بزرگی برای همه ی کسانی که فرزند خدا هستند! این یک پیروزی است که ما در این فصلِ عید پاک جشن می گیریم. این پیروزی برای تو هم هست دوست من!

عید پاک جشن شکلات و تخم مرغ های رنگی نیست. بلکه جشنِ پیروزی خداست، رهایی و رستگاری ما از طریق خون پسرش، عیسی!

یکی از همراهان کلیسا در پیامی برای ما نوشته که ایمان به عیسای مسیح او را از دام اعتیادِ ده ساله رها کرده است: “من 49 ساله هستم، به واسطه محبت و فیض عیسای مسیح، از اعتیاد به متادون رها شدم و در حال حاضر نه تنها معتاد نیستم بلکه خودم را فرزند خداوند می دانم… خدا را شکر می کنم که ایمان به مسیح در طی دو سال گذشته من را نجات داده و از هر اعتیادی پاک کرده است. دلم می خواهد همه بدانند که عیسی پاسخ همه ی مشکلات است. او به ما قدرت و نجات می بخشد. از شما برای نوشته های دلگرم کننده ای که روزانه برایم می فرستید، سپاس گزارم.

مشاهده مطالب بیشتر

شکر برای وجودتان!

20210728093415_6950b7da-8906-4d42-bdea-cf0dc8efa328

آیا مایل به دریافت پیغام های روزانه ی ما در جعبه ی دریافت ایمیل خود هستید؟ ثبت نام نمایید.