خدا می‌خواد از زخم‌های تو استفاده کنه!

خدا می‌خواد از زخم‌های تو استفاده کنه!

خانه | Miracles | خدا می‌خواد از زخم‌های تو استفاده کنه!

دوست عزیز،

امروز ازت دعوت می‌کنم تا به این بخش از کلام خدا توجه کنی. در نامه به رومیان ۱۸:۸ پولس رسول بهت پیشنهاد می‌کنه که به دردها و زخم‌هات با دیدی متفاوت‌تر از قبل نگاه کنی:

” به عقیده من درد و رنج کنونی ما ابداً با جلالی که در آینده برای ما ظاهر می‌شود، قابل مقایسه نیست.”

•زمان‌هایی که رنجی می‌کشی و فکر می‌کنی فراتر از تحملِ توئه،

*زمان‌هایی که به عشقِ خداوند نسبت به خودت شک می‌کنی،

*زمان‌هایی که دلیل اتفاقات زندگیت، مخصوصاً اتفاقات بد رو اصلن نمی‌فهمی،

درست در همین وقت‌هاست که خداوند به یادت میاره  اون شکوه و جلالی که در جاودانگی انتظار تو رو می‌کشه و قابل مقایسه با درد و رنجِ امروزِ تو نیست. این وعده‌ی بی‌نظیر، خاطرات بدی رو که از زخم‌هات داری، به کلی می‌تونه پاک کنه.

ولی انگار حسی از درون به ما می‌گه که:

 ” این شکوه و جلال، برای کسایی هست که امروز بر دردها و رنج‌هاشون پیروز شدن و با حضور خداوند عیسای مسیح از این مشکلات عبور کردن.”

دوست من،

در طول زندگیت حتماً با مشکلاتی روبرو می‌شی، اما خبر خوب اینه که خداوند وعده‌ی رهایی تو از این مشکلات رو بهت داده و انتخاب درست اینه که با اعتماد و توکل به خداوند، نگاهی متفاوت‌تر از قبل به مشکلاتت داشته باشی و با شجاعت اعلام کنی که:

 ” بله، من با صبوری و راهنماییِ عیسای مسیح، از مشکلات عبور می‌کنم. خدایا ممنونم که من رو برای اون شکوه و جلالِ عظیم و جاودانه آماده می‌کنی.”

البته یه انتخاب دیگه هم می‌تونی داشته باشی، اینکه در اضطراب‌ و پریشونی‌ باقی بمونی و مدام بگی:

چرا من؟

چرا تموم نمی‌شه؟

 چرا به دادم نمی‌رسی؟

پس خدایا کجایی؟

چرا  فرزندت رو فراموش کردی؟

 اونوقت شروع می‌کنی به ناسپاسی کردن و در نهایت این تویی که از وعده‌های خدا بی نصیب می‌مونی.

پس امروز انتخاب با توئه!

اما بذار یه چیز دیگه هم بهت بگم، درست در همین وضعیتِ نامعلومی که هستی، باز هم خداوند کنارته و می‌گه:

“فرزند عزیزم، هنوز وقت داری و فرصتِ تو تموم نشده،  دستت رو توی دستای من بذار تا من از تو به عنوان ابزارِ قدرتمندِ برکت برای خودت و دیگران استفاده کنم.”

دوست عزیزم،

در واقع، من معتقدم که بیشترِ پیام‌های امید بخشِ ما، از دلِ عمیق‌ترین دردها و رنج‌های ما بیرون کشیده شده. مطمئنم که خداوند می‌خواد از زخم‌های دیروز و امروز تو، برای شفای خودت و اطرافیانت استفاده کنه. اینطوری تو تبدیل به ابزار برکت در دستان خدا می‌شی.

آیا تو هم می‌خوای که ابزار خدا باشی؟ یا نه؟

پس در درجه‌ی اول به خدا اعتماد کن. چون او می‌دونه که باید چه کاری رو انجام بده. تو ممکنه درد و رنج امروزت رو ببینی، اما او تصویر بزرگی از کلِ زندگیت رو که در دستانشه، داره می‌بینه و بهت می‌گه: فرزندم نترس و آروم باش، من با تو هستم!

چیزی که دیروز باعث درد و رنجِ تو شده بود و امروز به خوبی ازش عبور کردی رو حالا می‌تونی به عنوان یک تجربه با کسانی که بهش نیاز دارن درمیون بذاری و اونها رو هم به وعده‌ی خدا دلگرم کنی! خدا می‌خواد تو رو بفرسته، چون تو بودی که عبور کردی و پیروز شدی!

وقتی خداوند می‌گه تو رو ابزار برکت و قدرت قرار میدم یعنی اینکه؛ چیزی که امروز برای تو آزار دهنده هست، فردا می‌تونه منبع واقعی آرامش و حمایت برای کسی باشه که مثل تو تحت فشار قرار گرفته.

حالا دیگه اینقدر قوی شدی که زخم‌های خودت رو با نگاهی متفاوت‌تر از قبل ببینی و می‌دونی که  روزی این زخم‌ها به دیگران کمک می‌کنن تا خداوند جلال پیدا کنه.

پس، امروز برو و کسی رو که در رنجِ دیروزِ توئه، تشویقش کن و بهش بگو : ” زخمِ امروز تو، شفایی هست برای همون زخم، که در قلب و زندگی دیگران قرار گرفته.

حالا چشمات رو ببند و این جمله رو با خودت تصور کن:

 ” اون چیزی که امروز من رو آزار می‌ده، فردا برای یه نفر دیگه تبدیل به دلگرمی می‌شه، تا همه جلال خداوند رو ببینن و با ایمان در مشکلاتشون  قدم بردارن.”

آمین!

مشاهده مطالب بیشتر

آیا مایل به دریافت پیغام های روزانه ی ما در جعبه ی دریافت ایمیل خود هستید؟ ثبت نام نمایید.