خداوند شبان توست!

خانه | Miracles | خداوند شبان توست!

تقریبا دو سال پیش وقتی که شروع به نوشتن “هر روز، یک معجزه” کردم، یک سری از متن ها را در مورد مزمور 23 نوشتم. بسیاری از ایمانداران از این پیغام ها برکت گرفتند و حالا بسیار مشتاق هستم که آن متن ها را با تو عزیز خداوند به اشتراک بگذارم. هر متن دارای یک عکس است که توسط هنرمند گرافیک کار ما انتخاب شده است. او برای بعضی از این عکس ها روزها و ساعت ها وقت صرف کرده است. شکر برای وجودش.

دوست عزیز! لطفا همانطور که برای خواندن متن ها وقت می گذاری، برای این تصاویر هم زمانی را درنظر بگیر و در آنها تفکر کن. دیدن این تصاویر قلب مرا لمس کرد.

به سری متن های مزمور 23 خوش آمدی!

در کتاب مقدس؛ مزمور 23، آیه ی 1  آمده است: «خداوند، شبان من است.»

این چند کلمه معرفی مزموری است که داوود نوشته است. بدون شک، این مزمور روی افراد زیادی در سراسر دنیا تاثیر گذاشته است. دعا می کنم که پیام این آیه ها برای تو هم یک منبع فوق العاده ی برکت باشد.

این مزمور راجع به خداوند، خدای جاودانه و قادر مطلق صحبت می کند که داوود پادشاه در اینجا او را شبان خود معرفی می نماید.

داوود قبل از اینکه به مقام پادشاهی برسد یک چوپان بود. او می دانست که یک چوپان محبت خاصی نسبت به هر یک از گوسفندانش دارد. یک چوپان در تاریک ترین شب هم به کمک گوسفندی که  گمشده یا صدمه دیده یا  جانش در خطر است  می رود و هرگز شک نمی کند.

داوود زندگی اش را برای نجات گله ی خود در برابر شکارچیان به خطر انداخت. روزی داشت برای شائول پادشاه درباره ی گوسفندش حرف میزد و اینطور می گفت:

«اما داوود گفت، وقتی من گله ی پدرم را می چرانم و شیری یا خرسی می آید تا بره ای از گله ببرد،دنبالش می کنم و بره را از دهانش می گیرم و اگر به من حمله کند، گلویش را می گیرم و آنقدر میزنم تا بمیرد.» (این مطلب در اول سموئیل؛ باب 17، آیات 34 و 35)

او می داند که یک چوپان  گوسفندانش را خوب می شناسد و هر کدام را به طور خاص محبت می کند.

برای داوود؛ بدون شک، خداوند همچون شبان است. شبانی نیکو، بهترین شبان ها، شبانی الهی و شبان شبانان!

داوود خودش را مانند گوسفندی در نظر داشت که بسیار به شبانش وابسته است. گوسفند دندان های نیش تیز و برنده ای ندارد. تا بتواند از خودش دفاع کند و شبانش تمامی امنیت و آرامش اوست.

خداوند را شکر می کنم برای شهادت یکی از عزیزان همراه که برای ما نوشته است: «من هر روزه توسط پیغام های  شما تشویق می شوم. در حال حاضر با چالش ها و مشکلات بزرگی رو به رو هستم که گاهی با تعجب از خودم می پرسم چه کسی هستم؟ و بعد می فهمم که من محبوب خداوند و منحصر به فرد هستم و تحت حفاظت خدا و برکت یافته هستم، ممنون از شما عزیزان “هر روز، یک معجزه”.»

همچنین در یوحنا باب 10، آیه های 10 تا 15، اینطور آمده است: «کار دزد این است که بدزدد، بکشد و نابود کند؛ اما من آمده ام تا به شما حیات واقعی را به فراوانی عطا نمایم. من شبان خوب و دلسوزم. شبان خوب از جان خود می گذرد تا گوسفندان را از چنگال گرگ ها نجات دهد. ولی کسی که مزدور است و شبان نیست، وقتی می بیند گرگ می آید، گوسفندان را گذاشته، فرار می کند، چون گوسفندان از آن او نیستند و او شبانشان نیست. آنگاه گرگ به گله می زند و گوسفندان را پراکنده می کند. مزدور می گریزد چون برای مزد کار می کند و به فکر گوسفندان نیست. من شبان خوب و مهربانم و گوسفندانم را می شناسم و آنها نیز مرا می شناسند. درست همانطور که پدرم مرا می شناسد و من او را می شناسم.من جان خود را در راه گوسفندان فدا می کنم.»

دوست خوبم! عیسی تنها شبان حقیقی است. او تو را خوب می شناسد و جانش را فدا کرد چون تو برای او بسیار ارزشمند و گرانبها هستی. او شبان توست و تو را با شور و شوق زیادی دوست دارد!

مشاهده مطالب بیشتر

شکر برای وجودتان!

20210728093415_6950b7da-8906-4d42-bdea-cf0dc8efa328

آیا مایل به دریافت پیغام های روزانه ی ما در جعبه ی دریافت ایمیل خود هستید؟ ثبت نام نمایید.