حتا در آتش، بهترین ها آشکار میشه!

حتا در آتش، بهترین ها آشکار میشه!

خانه | Miracles | حتا در آتش، بهترین ها آشکار میشه!

زندگی، ما رو با انبوهی از چالش‌ها مواجه می‌کنه که هیچ‌کس، چه شخصِ ایماندار و چه بی‌ایمان نمی تونه از اونها فرار کنه. اما وقتی فرزندِ خدا هستی، تفاوتِ بزرگی ایجاد می‌کنه، همونطور که در کتاب مقدس تأکید شده:

 “وقتی تو از آب های عمیق می‌گذری، من با تو خواهم بود. مشکلات بر تو چیره نخواهند شد. وقتی از میان آتش رد شوی، نمی‌سوزی، و سختی‌ها به تو صدمه‌ای نخواهند زد.”

به طورِ کلی به عنوانِ یه عنصر طبیعی، آتش یه تهدید با نیروی مخربِ بزرگ در نظر گرفته میشه. همونطور که  گاهی توی اخبار می‌بینیم که چطور آتش جنگل ها و شهرها رو از بین می‌بره.

اما آتش نقش دیگه‌ای رو هم ایفا می‌کنه که تشخیصش دشواره:

اینکه به گسترشِ نوعِ خاصی از دانه‌هایِ درخت کمک می‌کنه! بعضی از انواعِ کاج‌ها یکی از این نمونه‌ها هستن. وقتی که در معرض گرما قرار می گیرن، مخروط های کاج می ترکن و دانه‌هایی رو که در پشت پوشش‌های سخت و ضخیم محافظت شده بودن رو، در هوا پراکنده می‌کنن.

دوست عزیز،

خداوند می‌دونه که آزمایش‌هایی که از سر می‌گذرونی می‌تونه تو رو در غم و اندوه غرق کنه. او از غم و دردی که می‌کشی متاثر  میشه. اما همچنین می‌دونه که برای رها کردنِ بهترین چیزی که در درونت نهفته، چه «گرما»یی لازمه.

حالا در اینجا چند خبر خوب برات دارم. آتش، سختی‌های زندگی تو رو نابود نخواهند کرد بلکه:

برای تصفیه‌ی تو لازمه. (مراجعه کن به اِشعَیا، ۴۸: ۱۰).

تو رو به حضور خدا سوق میده. (مراجعه کن به مزمورِ ۵۷).

سکویِ پرشیه که خداوند از اون برای بالا بردن تو به مرحله‌ی بعدیِ زندگیت از طریق کمک به دیگران استفاده می‌کنه. (مراجعه کن به دومِ قُرَنتیان، ۱، آیه های ۳ و ۴).

دوست عزیزم، تو تنها نیستی.

خدا هم در این کوره راه‌هایِ زندگی همراه توست. همونطور که همراه دنیال و دوستانش بود. او هرگز اجازه نمیده که تو بیشتر از ظرفیتت مورد آزمایش قرار بگیری. (مراجعه کن به اولِ قُرَنتیان، ۱۰: ۱۳).

 نه، تو در آزمایش نابود نمیشی! چرا که از قوت، قدرت و شجاعتِ روح او پر هستی.

بیا با هم دعا کنیم:

 “پدر، از تو ممنونم که در آزمایش‌هایی که از اونها عبور می‌کنم همراهم هستی. من به تو تکیه کردم، و تو نه تنها بهترین‌ها رو از این شرایط سخت برام به ارمغان میاری بلکه این آتش، جلال تو رو نمایان خواهد کرد. مرسی که همیشه همه چیز رو به خیریتِ من تمام می‌کنی.

در نام عیسا،

 آمین.”

هنگامی که در آتش گام بر می‌داری در حال رفتن به سمت بهترین برنامه‌هایی که خدا برای تو داره، هستی!

 امروز با قوت او پر شو…

دیدن نوشته های بیشتر

آیا مایل به دریافت پیغام های روزانه ی ما در جعبه ی دریافت ایمیل خود هستید؟ ثبت نام نمایید.