بر سر سفره آسمانی خداوند بنشین و نوش جان کن

بر سر سفره آسمانی خداوند بنشین و نوش جان کن

خانه | Miracles | بر سر سفره آسمانی خداوند بنشین و نوش جان کن

دوست عزیزم،

در کتاب مقدس نمونه‎هایی از دورهمی‎ها و مهمانی‌هایی رو می‎بینیم که مسیح هم در اون لحظه‌ها حضور داره و با شخصیت‎های مختلفی بر سرِ یه سفره غذا می‎خوره و هرگز خودش رو جدا از اونا نمی‎بینه. حتا پیش از مصلوب شدنش هم، شامِ آخر رو با شاگردانش صرف می‌کنه.
مریم و مارتا رو به‌یاد میاری که مسیح مهمونِ اونا بود؟
در این حکایت مارتا سخت مشغولِ تدارکات و پذیراییه. او از خواهرش مریم که پایینِ پای مسیح نشسته و در کلامِ عیسا غرق شده بسیار دلگیره که چرا به خواهرش در این مهمونی کمک نمی‎کنه؟
در انجیلِ لوقا ۱۰: ۴۱-۴۲، می تونی پاسخ عیسای مسیح به مارتا رو ببینی:
” امّا عیسی خداوند جواب داد: ای مارتا، ای مارتا، تو برای چیزهای بسیار دلواپس و ناراحت هستی. امّا فقط یک چیز لازم است: آنچه مریم اختیار کرده از همه بهتر است و از او گرفته نخواهد شد.”

ممکنه ما هم مثلِ مارتا، زمان‎های باارزشِ زندگی‎مون رو به خاطرِ نگرانی‎هایی که امروز دیگه نیستن از دست بدیم؛ یعنی به جای نشستن و وقت گذروندن با خدای این آفرینش، به چیزایی مشغول بشیم و فکر ‎کنیم از پسِ همه‎ی امور برمی‎یایم؛ تا جایی‎که برای ساماندهی کارها حتا به خودمون آسیب‎ هم بزنیم. اما باید از مریم این درس رو یاد بگیریم که بهترین انتخاب رو داره؛ چون مریم بر خلافِ مارتا چیزی رو انتخاب کرده که حقیقتن بهترینه. کلامِ خداوند عیسا روحِ گرسنه‎ی او را خوراک می‎ده و جانِ تشنه‎اش رو سیراب می‌کنه.

دوست عزیزم،
امروز ازت می‎خوام که به سفره‎‌ی خداوند که در آسمان برات تدارک دیده، برگردی و با اشتیاق بر سر این سفره بشینی و با او رابطه داشته باشی. او مشتاقه که تو رو به قلبِ خودش نزدیک و نزدیک‎تر کنه. خداوند عیسا می‎خواد تو رو از برنامه‎ها و نقشه‎هایی که برای تو در نظر داره، باخبر کنه.
اگه تو هم دوست داشته باشی، می‎تونی برای شنیدنِ صدای خداوند، الان با من هم‎دعا بشی و بگی:
” پدر نازنینم،
اعتراف می‎کنم که گاهی‎اوقات این‎قدر درگیرِ زندگی، خانواده، شغل و فعالیت‎های روزمره‌ام شدم که زمانی برای تو نذاشتم؛ اما امروز انتخاب می‎کنم که بر سرِ سفره‎ی الاهی‎ای که تو برای من تدارک دیدی، بشینم و با تمامِ وجود کلامِ تو رو که برای من حیاتِ ابدی هست گوش بدم. من به چشمانِ خودم بارها و بارها دیدم لحظه‎هایی رو که با تو وقت می‎گذروندم، چنان قُوتی در من جاری می‎شد و من رو دوباره بنا می‎کرد که انگار در روح تازه متولد شدم.
ازت ممنونم که با مثال‎های زنده‎یی که در کلامت برای من به‌جا گذاشتی، من رو دوباره به مسیرِ دُرست هدایت می‎کنی تا لحظه‎ای پریشان حال و نگران نباشم. تمنا این‎که روزانه به من بیاموزی که چه‎طور زمان‎هام رو مدیریت کنم تا بتونم بیشتر و بیشتر با تو وقت بگذرونم، از حضور تو لذت ببرم و قدردانِ تو باشم.
به نام عیسای مسیح،
آمین! “
دوست من، در رازگاهانی که با خداوند داری، به چیزی دیگه فکر نکن و تنها با او وقت بگذرون.
گاهی برای شنیدنِ صدایِ خداوند سکوت کن و اجازه بده او تو رو به قلبش نزدیک کنه. در دریای عشق و محبتِ او غرق شو و هرگز نترس، چون این غرق شدن، بزرگترین رهایی برای توئه.

حالا چند لحظه‏‎ چشمات رو ببند و این جمله رو با خودت تصور کن و بگو:
“بهترین لحظه‌های زندگیم رو بر سرِ سفره‎ی پدرِ آسمانی‌ام سپری می‌کنم! “
آمین!

دیدن نوشته های بیشتر

شکر برای وجودتان!

20210728093415_6950b7da-8906-4d42-bdea-cf0dc8efa328

آیا مایل به دریافت پیغام های روزانه ی ما در جعبه ی دریافت ایمیل خود هستید؟ ثبت نام نمایید.