برای هر آن چه داری شکرگزار باش

برای هر آن چه داری شکرگزار باش

خانه | Miracles | برای هر آن چه داری شکرگزار باش

من امروز می خواهم داستانی با مضمون “فقر تا ثروت” را با تو به اشتراک بگذارم و از تو دعوت می‌کنم تا در مورد آن تعمق کنی!

یک روز، پدری بسیار ثروتمند، پسرش را به سفری برد تا به او نشان دهد مردم فقیر چگونه زندگی می کنند. آن ها چندین روز را در یک مزرعه، با خانواده ای گذراندند که چیز زیادی برای پذیرایی از آن ها نداشتند.

وقتی به خانه برگشتند، پدر از پسرش پرسید: آیا سفر را دوست داشتی؟

پسر: “بله پدر، بسیار زیاد!”

پدر: دیدی مردمِ فقیر چگونه زندگی می کنند؟

پسر: بله دیدم.

پدر: “خوب از این سفر چه چیزی یاد گرفتی؟”

پسر پاسخ داد: «دیدم که ما یک سگ داریم، اما آن ها چهار سگ داشتند. ما حوضی داریم که طول اش تا وسط باغ مان است، اما آن ها رودخانه ای داشتند که بی انتها بود. ما در باغ مان چراغ داریم اما آن ها در شب ستاره های بسیاری داشتند. گلخانه ی ما تا حیاط جلویی است، ولی آن ها تمامیِ دشت را داشتند. ما یک قطعه زمین کوچک برای زندگی داریم اما آن ها تا چشم کار می کرد مزرعه داشتند. ما خدمت گزارانی داریم که به ما خدمت می کنند، اما آن ها به یکدیگر خدمت می کردند. ما مواد غذایی خود را می خریم، اما آن ها غذای خود را تولید می کردند. ما دیوارهایی در اطراف خانه ی خود داریم تا از دارایی ما محافظت کنند، اما آن ها دوستانی داشتند که از ایشان محافظت می کردند.»

پدر فقط سکوت کرد.

پسر اضافه کرد: “پدر، ممنون که به من نشان دادی، ثروتمند بودن، واقعا به چه معناست”.
چیزی که برای یک نفر بی ارزش است، گنج فرد دیگری است! همه ی این ها بر اساس “دیدگاه” ماست.

دوستِ من! ثروت واقعی برای تو چیست؟ دارایی های دنیایی و یا رابطه با خدا، صلحِ درونی با خود، دوستی با دیگران و …؟

مقایسه کردن، احساس رضایت را، در ما از بین می‌ برد. بیشتر وقت‌ها، ما گنج‌ های واقعی را فراموش می‌ کنیم و تمرکزمان را به چیزهایی که نداریم و می‌ خواهیم در اختیار داشته باشیم، معطوف می‌ کنیم.

کتاب مقدس، اول تیموتائوس‬، فصل 6، آیات 6 تا 8، در این باره می‌گوید: «اما ثروتمند واقعی کسی است که در زندگی خداپسندانه ی خود، به آنچه دارد قانع و خرسند است. ما چیزی با خود به اين دنيا نياورده‌ ايم و چيزی نيز نخواهيم برد. پس اگر خوراک و پوشاک كافي داريم، بايد راضی باشيم، حتی اگر ثروتی هم نداشته باشيم.»

دوست من! رضامندی و قدردانی دو ارزش اساسی در پادشاهی خدا هستند که برای زندگی روزمره ی ما بسیار مهم هستند! در حالی که خدا می‌خواهد نیازهای ما را برآورده کند، اما ما باید یاد بگیریم، با آن چه که امروز داریم خشنود باشیم.

دوستِ عزیز! امروز تو را تشویق می‌کنم که خدا را به خاطر همه چیزهایی که تا به حال به تو داده است، شکر کنی.

به خاطر داشته باش، کتاب مقدس، در دوم پطرس، فصل 1، آیه ی 3، می گوید: «او همچنين با قدرت عظيم اش، هر چه كه برای يک زندگی خداپسندانه نياز داريم، عطا می‌كند و حتی ما را در جلال و نيكويی خود سهيم می‌سازد؛ اما برای اين منظور، لازم است كه او را بهتر و عمیق تر بشناسيم.»

مشاهده مطالب بیشتر

شکر برای وجودتان!

20210728093415_6950b7da-8906-4d42-bdea-cf0dc8efa328

آیا مایل به دریافت پیغام های روزانه ی ما در جعبه ی دریافت ایمیل خود هستید؟ ثبت نام نمایید.