فقط با خدا پیروز می شوی!

فقط با خدا پیروز می شوی!

خانه | Miracles | فقط با خدا پیروز می شوی!

به تازگی ایمیل‌ هایی از عزیزان همراه دریافت کردم. با خواندن آن ها متوجه شدم برخی از افراد برای پیش بُرد زندگی روحانی خود، دچار ناامیدی شده اند. به چند نمونه از آن نوشته ها اشاره می کنم: “احساس می‌کنم به جلو نمی‌روم”، “من در زندگی ام مشکلات فراوانی دارم و پیشرفتی حاصل نمی شود”، “متاسفانه در زندگی روحانی ام رشد نمی‌کنم”، “برای من دعا کنید، می خواهم رابطه ای مثل قبل با خدا داشته باشم”، “مثل اینکه راه های زندگی ام مسدود شده و می خواهم موانع برداشته شوند” و…

دوست من! این ناامیدی ها قابل درک هستند، بنابراین می خواهم در این رابطه به چند نکته اشاره کنم!

آیا تا به حال به آیه ی 30، فصل 22، در کتاب دوم سموئیل، توجه کرده ای؟ داود در این آیه می گوید: « با كمک تو به صفوف دشمن حمله خواهم برد و قلعه‌ های آن ها را در هم خواهم كوبيد.»

داوود، چوپانی است که پادشاه اسرائیل شد. قبل از پادشاهی، به نظر می رسید زندگی اش سال ها بسته و قفل شده بود و او ناامیدی و مشکلات زیادی را در طی زندگی، تجربه کرده بود. داوود کسی بود که مسح پادشاهی را دریافت کرد ولی دوباره پیش گوسفندان اش برگشت… بعضی از محققان معتقدند که ممکن است حدود 30  سال از زمان مسح، تا هنگام سلطنت او گذشته باشد.

به نظر می رسد برای مدتی، سرنوشت داوود قفل شده بود! اگرچه او در طی یک دوره ی زمانی نتوانست به چیزی که خدا می خواست، برسد؛ ولی بالاخره به همه ی آن ها رسید! و نقشه ی الهی در زندگی او محقق شد!

می دانی چرا؟ من فکر می کنم یکی از دلایل آن در این آیه و مخصوصا در دو کلمه ی آن نهفته است. “با خدا” ! داوود هیچ کاری را “بدون خدا انجام نداد. او فهمید که باید همه چیز را با خدا انجام دهد. داوود در مزمور 108، آیه ی 13، می گوید: «با كمک تو ای خدا، پيروز خواهيم شد، زيرا اين تويی كه دشمنان ما را شكست خواهی داد.»

در این آیه گفته شده: «با كمک تو ای خدا، پيروز خواهيم شد…». با او، نه بدون او! داوود اوقات خود را با خدا می گذراند. او با تمام وجود به جستجوی حضور خداوند می پرداخت.

دوست خوب ام! هیچ چیز در زندگی تو نمی تواند جایگزین استحکام یک رابطه ی صمیمی، عمیق و معتبر با خدا شود. اگر بخواهم برای رفع موانع زندگی روحانی یک جمله بگویم؛ آن جمله این است: “با خدا، و نه بدون خدا!”

امروز تو را تشویق می کنم که خدا را به همه ی برنامه های خود، به تعهدات و تصمیماتی که می گیری دعوت کنی.

خدا را به کارهای ات، خانه‌ ات، به تمام فعالیت‌ های ات، حتی ساده‌ ترین آن ها، دعوت کن. با خداوند باش، نه بدون او… برای تجربه ی رهایی کامل از موانع!

امروز به این پیام نگاه کن: «اعتماد به خدا در این دوره از زندگی ام، ناامیدی را از من دور کرده است. خواندن “هر روز، یک معجزه” یا گوش دادن به آن مستقیماً با قلب  من صحبت می کند و نیاز روزانه ی من را برآورده می کند. همچنین به من دلگرمی، آرامش و قدرت می دهد. از شما برای تمام کارهایی که برای پیش بُرد پادشاهی عیسای مسیح انجام می دهید سپاسگزارم.»

مشاهده مطالب بیشتر

آیا مایل به دریافت پیغام های روزانه ی ما در جعبه ی دریافت ایمیل خود هستید؟ ثبت نام نمایید.