شاگرد خوب بودن یعنی چه؟

خانه | Miracles | شاگرد خوب بودن یعنی چه؟

اگر بخواهیم به معنی شاگرد رجوع کنیم می توانیم بگوییم: شاگرد، کسی است که از یک استاد تعلیم می گیرد و از او پیروی می کند.

اما از دید تو شاگرد خوب بودن به چه معناست؟

کتاب مقدس، منبع ارزشمند تعلیم و حکمت، یک تعریف فراتر ارائه می‌ دهد و در لوقا، فصل 6، آیه ی 40، می‌گوید: «شاگرد، برتر از استادش نیست، اما شاگردی که به‌ طور کامل تربیت شده باشد، مانند استادش خواهد شد.»

شاگرد بودن فقط شنیدن آموزه و به کار بردن آن نیست، بلکه عملی کردن آن تا حد تبدیل شدن به مانند استاد است.

عیسی، به طور کامل به آنچه تعلیم داد، جامه عمل پوشانید. تعالیمی مانند محبت، بخشش، شفقت، صداقت، و غیره. ما می توانیم این ها را بارها در سراسر انجیل ها ببینیم.

دوست من! اجازه بده یک سوال از تو بپرسم: آیا تو بیش از پیش، در حال شبیه شدن به عیسی هستی؟ 

من تصور می کنم که تو یاد می گیری که چگونه در او زندگی کنی، و من تو را تشویق می کنم که این راه را ادامه دهی!  من می دانم که تو خداوند را دوست داری و می خواهی او را بیشتر بشناسی و همچنین کلام او را بهتر درک کنی. به همین دلیل است که به خواندن “هر روز، یک معجزه” ادامه می دهی. 

این فرآیندِ دگرگونیِ درونی است که تو را به شباهت مسیح درمی آورد. حتمن آسان نیست، اما ضروری است.

شخصیت عیسی را در درونت پرورش بده. از انتخابِ زندگی کردن مثل او برای نشان دادن اشتیاق، محبت و شفقت دست بر ندار. بدین ترتیب، مسیح در هر کاری که انجام می دهی جلال می یابد، تا جهان، مسیح را در تو ببیند! (در این مورد می توانی به کتاب مقدس، کولسیان، فصل 1، آیه ی 27، مراجعه کنی).

امروز به شهادت یکی از عزیزان همراه ما توجه کن: «خواندن “هر روز، یک معجزه”، به من این امکان را می‌ دهد که داستان‌ هایی از معجزات و تغییراتی که خداوند در زندگی دیگران ایجاد کرده است، بخوانم و این چیزی است که به من قدرت می‌ دهد و هر روز مرا تشویق می‌ کند که بدانم خدا، وفادار و قابل اعتماد است و در همه ما تغییراتی ایجاد می کند. همه ما گذشته ای داریم، اما به خدای قدرتمندی خدمت می کنیم که همیشه به ما کمک کرده، ما را راهنمایی می کند و به سمت تغییر هدایت می کند.»


مشاهده مطالب بیشتر

آیا مایل به دریافت پیغام های روزانه ی ما در جعبه ی دریافت ایمیل خود هستید؟ ثبت نام نمایید.